Pages

Monday, April 25, 2011

JOM MemBACA. membaca amalan mulia=)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Dah lame betul x update belog.huhu. seriously rase malas dan rasa macam takde faedah, rase macam takde masa, rasa masammasam manis dan macam-macam rasa lagi..huahua. ish3. kena hapuskan segala perasaan buruk ini. yelah kalau buat entry tiada faedah, memanglah tak berfaedah kan.(apa yg saya cakap ni?) huhu. okla. actually i wanna talk about book fair yang saya dah pegi hari sabtu hari tu dan pegi lagi sekali hari ni. hehe
hari sabtu hari tu pegi dengan kakak. macam bese, naik ktm dari ukm, then turun putra, jumpe cik Khairunisa(kakak saye) yg datang dri rumah dan kitorg jalan same2 ke PWTC. hari sabtu memang sangat ramai orang sampai xnampak buku oke. nampak orang je. hihi bukan cuci mata ea.siyesly mmg ramai org. sampai terfikir,"hmm, nak beli buku ke, nak beli orang ea?" haaha,
ish xdela. sebenarnye nak cakap yang saya teringin sangat nak beli satu buku nih, nama die "LIfe Is AN OPen Secret" author die Zabrina A. Bakar. buku nih saya dapat tau dri shabat kesayangan saya a.k.a. Cik Naima. hehe. sahabat sya ni bagi sya pinjam koleksi buku2 dia masa saya melawatnya di bilik semasa exam week,, dan saya telah memilih buku ini untuk menjadi peneman saya sepanjang exam.
huh, walaupun exam, sy mengambil kesempatan untuk membaca buku ini. yeyh memang best. dah ada pesta buku ni kan, jadi, amatlah teringin kiranya ntuk membeli buku2 yang membina motivasi dan semangat saya dalam khidupan. wahh! JADI, SAYA MENSUGGEST KEPADA ANDA2 UNTUK MEMBELI BUKU INI YE! <3 ada di booth A39 aras 1. cepat2 sebelum habis. hari sabtu pergi, memang xdapat jumpa buku nih. plus, dengan penat dan sakit2 belakang sebab bawak beg yang berat dan ramainya orang, jadi saya dan kakak saya berundurlah pulang ke rumah, dengan buku2 yang kitorang sempat capai.
dan Hari nih, isnin, 25 april, setelah dapat restu dari my bloved mama, saya ke pesta buku lagi, tetapi seorang diri ye. kesian, takde orang nak teman sebab masing2 sibuk dengan tugas masing2. takpe, saya tak kesah. 
hah, lepas tuh jalan2 lah sorang2 dan mula2 masuk pwtc tu, tersenyum sorang2 dan ucapan alhamdulillah meniti di bibir. hahaha=) sebab pa ye? sebab hepi sangat3x, tak ramai orang. dan saya dah xnampak orang je, saya nampak buku jugak. yeyh n alhamdulillah again. 
then saya meneruskan misi saya yang saya tanam sebelum ni iaitu untuk mencari buku itu. cari punya cari punya cari punya cari(berapa banyakla).. tanye orang2 yang jaga booth2 buku dengan sopan dan baik 

"Tumpang tanye, buku ni(sambil tunjuk buku yg dipinjam dari kawan) ada tak jual kat booth ni?" . 
ye, dialog itulah yang digunakan ntuk bertanya. fuhh. lepas tuh, ada seorang encik nih pun cakap,

"kat booth ni xde. cube cari kat aras 1 booth Pustaka Yamien, kat hujung sekali". saya pon amatlah gembira dan membalas dengan ucapan 

"terima kasih ya" =)
wahh mcm novel pulak kan.ada dialog2 ni. ok. siyesly thank u very much Encik! amat terhutang budi.
lepas tu saya teruskan misi..naiklah terkedek kedek ke aras 1 carila booth yang paling hujung2. haha. tapi tak jumpe. yang jumpe hanyalah booth ape ntah linguaphone kot,, disebabkan pernah ada pengalaman dengan rakan yang saya pernah tersekat kat booth ni waktu pegi pesta buku last year, dan egen2 booth nih sangat suka memaksa orang membeli alatnya,, saya pon taknak la mengulangi sejarah pahit itu, jadi saya pon apabila terjumpa salah seorang ejen mereka yang memberi salam pada saya, saya terus membalas salam nya dan pusing ke belakang macam buat U-TURN. haaha.. rasa macam lucu je. memang nampak sangat nak elak kan? xpelah saya memang nak beli buku yang saya nak cari je. duit pon x bawak banyak kan. pergila kluar balik dari tempat tu, then cari "EXHIBITOR's LIST" kat dinding tepi tu. ada instructor yang duduk kat situ pon tanye

"ye, boleh saya bantu?"  

"nak cari Pustaka Yamien".saya cakap..

instructor tu pun tolong cari dan yeyh! akhirnya jumpa! alhamdulillah. die pon cakap sambil tunjuk peta,

" hah, booth A39, jalan terus, sampai nampak escalator, then belok kiri pastu, yang hujung nih."

"ok, trima kasih" sya pon beredar dengan senyuman. pergilah cari, jalan dan jalan dan jalan. pastu jumpa. dan nampak buku pink, hijau dan kuning. yeyh inilah yang dicari. buku kuning tuh edisi untuk Ramadhan, buku pink untuk "you, me n we" dan yang hijau tu lah yang saya pernah baca. apa lagi, dah jumpa nih teruslah beli ketiga2 buku itu, dan extra lagi satu buku yang edisi pink tu, untuk bagi present kat kawan kakak. 

MISSION ACCOMPLISH! misi berjaya. alhamdulillah
 sya pon bergegas pulang ke uKm, memang saya perlu segera pulang untuk mengulangkaji pelajaran sebab hari khamis nih saya exam last paper. huhu. balik2 ukm, pegi makan dulu, sorang2 lagi kat canselori, sebelum tuh masg kawan2 nak makan sama x? tapi mereka2 nih xreply pulak. xpelah. makan je lah sorang2. balik bilik, solat, then bukak internet, bukak fb, bukak blog.dan akhirnya. blog ini terupdate juga dengan panjang lebarnya saya menulis. akhir kata terimalah ayat di bawah ni. nak kate pantun xjugak, syair x jugak, seloka xjugak. ape2la yang anda tafsirkan. hehe

Syukur, Ya ALLAH 
kerana telah melindungiku tika ku keseorangan atau bersama manusia lain
Syukur, Ya ALLAH
kerana telah memudahkan langkahku, misiku, dan tujuanku
Syukur, Ya ALLAH
kerana memberiku nikmat yang sedemikian banyaknya walaupun terkadang kulupa
Syukur, Ya ALLAH
kerana aku masih bersyukur padaMu 

p/s- nak jadi hamba yang bersyukur? jom lengkapkan amalan fardhu dan bykkkan amalan sunat! 
p/s/s- nih link blog siszabrina n her book -http://wisdomthruwords.blogspot.com/
thanx sis. really wanna meet u=)insyaALLAH one day. minx izin promote buku kat belog sy ye=)

nih la yang buku hijau tu. tryla baca, penat sya promote=)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...