Pages

Saturday, October 29, 2011

monolog dalaman ketika di bus stop

gambar hiasan=)
di bus stop
menunggu mama mengambilku
terlihat 3 manusia mencurigakan
tidak, tidak sepatutnya aku berburuk sangka,
namun aku harus berwaspada,
ku mohon perlindungan dari Sebaik2 Pelindung,
Dialah Allah yang menjadikanku,
aku yakin tiada yang boleh membinasakanku,
melainkan dengan izinNya
teringat aku akan kata2 dalam sebuah buku
jika dikumpul seluruh manusia di bumi membantu untuk memusnahkanmu,
pasti xkan terdaya mereka, kecuali dgn IzinNya,
dan juga
jika berkumpul seluruh manusia di muka bumi untuk membantumu,
pasti takkan dapat mereka membantumu,
kecuali dengan Bantuan DariNya
aku yakin

wallahua'lam

"Dan Allah lebih mengetahui tentang musuh-musuhmu. Cukuplah Allah menjadi pelindung dan cukuplah Allah menjadi penolong (bagimu)" (4:45)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...